SELAMAT DATANG

VISI GURU CEMERLANG SAINS

Semua pelajar di SMK Pantai cemerlang dalam matapelajaran Sains Tahun 2015.

MISI GURU CEMERLANG SAINS

Saya sebagai Guru Cemerlang Sains, sentiasa komited dan berusaha untuk mencemerlangkan akademik pelajar berdasarkan Falsafah Pendidikan Kebangsaan.

MOTO GURU CEMERLANG SAINS

Pelajar Didahulukan, Kecemerlangan Diutamakan.

I did it and still improving it.
You can do it.
I will help you to do it.

Saturday, March 26, 2011

KEM KECEMERLANGAN PELAJAR PMR DAN SPM TAHUN 2011

Kem Kecemerlangan pelajar PMR dan SPM tahun 2011 telah dianjurkan oleh Sektor Pengurusan Akademik, Jabatan Pelajaran Wilayah Persekutuan Labuan. Kem ini diadakan pada 25 Mac hingga 27 Mac 2011. Kem ini bertujuan untuk meningkatkan prestasi pelajar yang mempunyai harapan untuk lulus PMR dan SPM. Semua guru cemerlang di W.P. Labuan terlibat secara langsung dalam kem ini. Setiap sekolah menengah menghantar seramai 10 orang pelajar untuk menyertai kem ini. Seramai 70 orang pelajar PMR dan 80 orang pelajar SPM terlibat dalam kem. Semua pelajar dibahagikan kepada 5 kumpulan, untuk 5 matapelajaran PMR dan SPM.

     Saya sebagai Guru Cemerlang Sains turut terlibat dalam kem ini. Saya menyediakan modul untuk ' drill ' 10 kemahiran proses Sains. Saya sebagai penceramah subjek Sains untuk kem ini. Saya memberikan ceramah untuk kesemua 5 slot yang disediakan. Slot 1 (8.30-10.30), Slot 2 (11.00-1.00), Slot 3 (2.00-4.00), Slot 4 (8.30-10.30) dan Slot 5 (8.30-10.30). Kesemua 4 slot diadakan pada 26/3/2011 dan slot 5 pada 27/3/2011. Saya juga membincangkan soalan yang perlukan pelajar untuk melabel gambar rajah dan soalan padankan fungsi.

      Saya sungguh gembira dan bangga  untuk diberi peluang untuk menyumbang tenaga dalam kem ini. Saya berjaya membincangkan semua lembaran kerja dan modul KPS. Pelajar menunjukkan minat yang tinggi sepanjang kem ini. Tahniah. Pelajar juga menunjukkan kesungguhan dan semangat inginkan ilmu. Pelajar mendengar dan melengkapkan lembaran yang diberikan dengan baik. Disiplin pelajar sangat terkawal.
     
      Saya mendoakan semoga semua pelajar yang mengikuti kem ini berjaya dalam PMR dan SPM dengan cemerlang. Syabas  kepada Jabatan Pelajaran W.P. Labuan untuk berjaya menganjurkan Kem Kecemerlangan PMR dan SPM. Terima kasih kepada semua pihak yang terlibat secara langsung dan tidak langsung.

No comments:

Post a Comment