SELAMAT DATANG

VISI GURU CEMERLANG SAINS

Semua pelajar di SMK Pantai cemerlang dalam matapelajaran Sains Tahun 2015.

MISI GURU CEMERLANG SAINS

Saya sebagai Guru Cemerlang Sains, sentiasa komited dan berusaha untuk mencemerlangkan akademik pelajar berdasarkan Falsafah Pendidikan Kebangsaan.

MOTO GURU CEMERLANG SAINS

Pelajar Didahulukan, Kecemerlangan Diutamakan.

I did it and still improving it.
You can do it.
I will help you to do it.

Sunday, March 20, 2011

Program '10 STAR KPS'

Salam 1 Malaysia. Vanakam. 
Kajian Tindakan saya pada tahun 2011 ialah MENINGKATKAN PENGUASAAN KEMAHIRAN PROSES SAINS DALAM KALANGAN PELAJAR 3 JED MELALUI PROGRAM ; '10 STAR KPS'.
Kajian saya berfokus kepada 10 jenis kemahiran proses sains . Fokus utama saya ialah bagaimana hendak meningkatkan penguasaan kemahiran proses sains sebagai satu langkah menguasai kemahiran menjawab soalan kertas 2 sains dalam PMR demi meningkatkan pencapaian keputusan peperiksaan PMR 2011.

Objektif  kajian tindakan:
  • Memastikan pelajar memahami kehendak soalan dan menjawab ikut skema betul
  • Mengenalpasti kemahiran proses sains
  • Meningkatkan keyakinan diri pelajar
  • Memupuk minat terhadap matapelajaran sains
Kajian tindakan saya masih sedang berjalan.
Perkara yang telah selesai ialah:
  1. Pre Test
  2. Sesi Motivasi
  3. Bengkel Program 10 STAR KPS
  4. Lembaran kerja
Post Test akan berlangsung pada minggu hadapan.
Terima kasih. Jumpa lagi. Komen anda dialu-alukan.

No comments:

Post a Comment